ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK (ÁSZF)
hatályos ettől a naptól: 2024-01-24
Az ÁSZF hatálya, elfogadása
A közöttünk létrejövő szerződés tartalmát – a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezései mellett – a jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) határozzák meg. Ennek megfelelően tartalmazza a jelen ÁSZF az Önt és bennünket illető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit.
A Honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet jelen ÁSZF nem tartalmaz, a Honlapon elérhető egyéb tájékoztatások nyújtják.
1. Általános szabályok
Eltérő írásos megállapodás hiányában jelen Általános
Szerződési Feltételek (ÁSZF) vonatkoznak a Kurucz Nikolett Klaudia E.V. (székhely: 6000, Kecskemét, Egervár utca 5., nyilvántartási szám:
2. Vonatkozó jogszabályok
A Szerződésre a magyar jog előírásai az irányadóak, és különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:
- 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
- 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
- 151/2003. (IX.22.) kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
- 45/2014. (II.26.) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
- 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
- 1999. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról
- 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
- AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról
- AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet)
- A fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet
Jelen Szabályzat 2024. január 24. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a Szabályzatot.
A módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépése előtt 30 (harminc) nappal egységes szerkezetben a weboldalakon közzéteszi. Felhasználók/Megrendelők a weboldalak használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldalak használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes. Szolgáltató a módosításról rövid felhívásban tájékoztatja Megrendelőit, amelyet kiküld a megadott email címekre.
Felhasználó/Megrendelő, amennyiben belép a Szolgáltató által üzemeltetett weboldalra/honlapra, vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa – akkor is, ha nem regisztrált felhasználója a weboldalnak/honlapnak, a jelen Általános Szerződési Feltételekben foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a Felhasználó/Megrendelő nem fogadja el a feltételeket, nem jogosult a weboldal tartalmának megtekintésére.
3. A honlapon nyújtott, a honlap által megrendelhető szolgáltatások, termékek
A megjelenített termékek/szolgáltatások kizárólag online rendelhetők meg. A megjelenített árak forintban értendők, bruttó árak, áfájuk nincs, mivel a vállalkozás alanyi adómentes. Az igénybe vehető szolgáltatások, megvásárolható termékek teljes listája a "Szolgáltatások/Árak" menüpont alatt érhetőek el. A szolgáltatásokat magánszemélyek vehetik igénybe.
4. A megrendelés feltételei, menete, fizetés
Megrendelő regisztráció nélkül, a weboldalon keresztül, vagy a Szolgáltató e-mail címére írt üzenetben rendelheti meg a szolgáltatásokat.
Azt követően, hogy a Megrendelő weboldalon vagy e-mailben megrendelést küldött a Szolgáltatónak, a Szolgáltató tanácsadás megvásárlása esetén megküldi a Megrendelő részére az árajánlatot, mely tartalmazza a fizetendő összeget, és amelynek kiegyenlítését követően kerül kiadásra a tanácsadási anyag és tanácsadási időpont, illetve kerül sor az ügyintézésre. (lásd: Tanácsadás/Ügyintézés menete menüpont).
A tanácsadás díja előre esedékes, amelyet Megrendelő a Szolgáltató 51900018-15001124-00000000 számú, a MBH Banknál vezetett bankszámlájára köteles előre utalással megfizetni. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számla a fizetést követően e-mailben kerül kiküldésre. Számlát a Szolgáltató magánszemélyek részére állít ki.
5. Megrendelések feldolgozás és teljesítés
A megrendelések, megkeresések feldolgozása munkaidőben történik. A megrendelés feldolgozásaként, szolgáltatással kapcsolatos egyeztetést követően, amennyiben a Megrendelő elfogadja az árajánlatot, úgy időpontot foglal a Szolgáltató által megadott www.minup.io felületen. A megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő munkanapon kerül feldolgozásra. A Szolgáltató minden esetben elektronikus úton visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését.
Általános teljesítési határidő a szükséges adatok dokumentációk, információk átadását és a szolgáltatás díjának átutalását követően 3 munkanapon belül. Online, telefonos tanácsadás a lefoglalt időpontban történik.
6. Elállási jog
A vonatkozó jogszabályok (különösen a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 8:1. § (1) bek. 3. pontja) szerint fogyasztónak minősülő Megrendelőre vonatkozó elállási és/vagy felmondási joggal kapcsolatban Felek rögzítik, hogy a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatás jellegére tekintettel a Felhasználó a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet (a továbbiakban: Kormányrendelet) 29. § (1) bekezdés a) pontja alapján a Kormányrendelet 20. §-a szerinti elállási jogát, ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti.
7. Panaszok intézése
Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet köteles felvenni és azt a panaszfelvételre adott válasszal együtt a panaszfelvétel napjától számított öt évig megőrizni.
Szolgáltató köteles a hozzá beérkezett panaszt 30 napon belül megvizsgálni és arra érdemi választ adni. Elutasító válasz esetén Szolgáltató köteles írásban megindokolni az elutasítás okát.
A Szolgáltatóval kötött szerződésből eredő jogviták elsősorban békés úton, a felek közti megállapodással, vagy a Megrendelő, mint fogyasztó lakóhelye szerinti fogyasztóvédelmi hatóság előtt rendezhetők. Amennyiben a fenti lehetőségek nem vezetnek eredményre, felek választásuk szerint a Szolgáltató székhelye szerinti békéltető testülethez vagy a bírósághoz fordulhatnak. A lakcím szerint illetékes kereskedelmi és iparkamarák:
Budapesti Békéltető Testület
Székhely: Budapest
Illetékességi terület: Budapest
Elérhetőség:
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.:10.
Telefonszám:
E-mail:
Honlap: www.bekeltet.bkik.hu
Baranya Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Pécs
Illetékességi terület: Baranya vármegye, Somogy vármegye, Tolna vármegye
Elérhetőség:
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefonszám:
E-mail:
Honlap: www.baranyabekeltetes.hu
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Miskolc
Illetékességi terület: Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye, Heves vármegye, Nógrád vármegye
Elérhetőség:
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám:
E-mail:
Honlap: www.bekeltetes.borsodmegye.hu
Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Szeged
Illetékességi terület: Békés vármegye, Bács-Kiskun vármegye, Csongrád-Csanád vármegye
Elérhetőség:
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám:
E-mail:
Honlap: www.bekeltetes-csongrad.hu
Fejér Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Székesfehérvár
Illetékességi terület: Fejér vármegye, Komárom-Esztergom vármegye, Veszprém vármegye
Elérhetőség:
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám:
E-mail:
Honlap: www.bekeltetesfejer.hu
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Győr
Illetékességi terület: Győr-Moson-Sopron vármegye, Vas vármegye, Zala vármegye
Elérhetőség:
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám:
E-mail:
Honlap: www.bekeltetesgyor.hu
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Debrecen
Illetékességi terület: Jász-Nagykun-Szolnok vármegye, Hajdú-Bihar vármegye, Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye
Elérhetőség:
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám:
E-mail:
Honlap: www.hbmbekeltetes.hu
Pest Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Budapest
Illetékességi terület: Pest Vármegye
Elérhetőség:
Cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2.
Telefonszám:
E-mail:
Honlap: www.panaszrendezes.hu
Online vitarendezési platform
Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.
Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt Áruval
vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni,
igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.
A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen
kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.
Az online vitarendezési platform itt érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU
8. Vegyes rendelkezések
Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni.
Amennyiben Szolgáltató a Szabályzat alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az, hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.
Szolgáltató és Felhasználó\Megrendelő vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.
A Felhasználó/Megrendelő szavatolja a Szolgáltatónak adott bárminemű információ (pl.: név, cím, e-mail cím, telefonszám, számlázási adatok, tanácsadás során átadott anyagok stb.) pontosságát, azok helytelenül/hiányosan való megadásából eredő bárminemű hibás teljesítés miatt a Szolgáltatóval szemben sem anyagi-, jogi-, vagy egyéb jellegű követeléssel nem élhet. Szolgáltató megtesz minden szükséges intézkedést, mellyel a szolgáltatáshoz szükséges információt/adatokat a Felhasználótól/Megrendelőtől beszerezze, illetve a Felhasználó/Megrendelő kérésére, vagy pontosítására javítja a helytelen/hibás adatot/adatokat.
Szolgáltató fenntartja a jogot arra, hogy a holnapon, Facebook oldalon módosítást, átdolgozást eszközöljön, a holnap elérhetőségét korlátozza. A honlaphoz való hozzáférés folyamatosságát, hibamentességét nem garantálja. A Szolgáltató a honlap használatának alkalmatlan állapotából, nem megfelelő működéséből, hiányosságából, üzemzavarból, félreérthetőségből eredő közvetlen vagy közvetett vagyoni és nem vagyoni károkért, veszteségért felelősséget nem vállal. Kárigény esetén a vita rendezésére előzetes és békés egyeztetés szükséges, a honlap üzemeltető székhelyén, jogi képviselő jelenlétében. Csak ezen egyeztetés során felvett jegyzőkönyv aláírását követően jogosultak a felek bírósághoz fordulni.
9. Adatvédelem
Adatok kezeléséről szóló adatkezelési tájékoztató elérhető a weboldalon.
10. Az ÁSZF módosítása
Szolgáltató a jelen ÁSZF-et jogosult saját döntése és belátása szerint egyoldalúan módosítani. A módosítás indoka lehet:
- a Szolgáltató körülményeiben bekövetkezett lényeges változás;
- jogszabályváltozás;
- a Szolgáltató működésével, gazdasági érdekeivel, műszaki vagy technikai lehetőségeivel, gazdálkodásával, szolgáltatást befolyásoló körülményeivel kapcsolatos ok.
Szolgáltató az ÁSZF-et, továbbá annak módosítását és a módosítással egységes szerkezetbe foglalt ÁSZF-et köteles a weboldalon jól látható helyen, annak nyitóoldalán, onnan közvetlenül elérhető módon, tárolható, megjeleníthető és nyomtatható módon ingyenesen közzétenni. Az ÁSZF módosítás a közzétételt követő 8. napon lép hatályba és az ÁSZF módosítás minden, módosítás hatályba lépése után kötött és azt megelőzően kötött szerződésre is alkalmazandó. Szolgáltató elektronikus úton értesíti a Megrendelőket az ÁSZF módosulásáról (email-ben).
Amennyiben a Megrendelő az ÁSZF módosítás ellen a közzétételtől, illetve az értesítéstől (amelyik későbbi) számított 8 napon belül a Szolgáltatónál írásban nem tiltakozik, azt ráutaló magatartásnak kell tekinteni, amellyel a Megrendelő a módosítást kifejezetten elfogadta. Amennyiben a Megrendelő kifejezetten tiltakozik az ÁSZF módosítás ellen és azt kifejezetten nem fogadja el, a Szolgáltató jogosult a Megrendelővel fennálló szerződését 15 napos felmondási idővel írásban felmondani.
11. Záró rendelkezések
Amennyiben jelen ÁSZF valamely rendelkezése érvénytelen vagy érvénytelenné válik, úgy ez a rendelkezés az ÁSZF többi rendelkezését nem érinti.
Jelen ÁFSZ-ben nem részletezett kérdésekre a Ptk. szabályai az irányadók.
Jelen ÁSZF határozatlan időtartamra szól.
Kecskemét, 2024. január 24.